-->

Jak se hraje Kent

Počet Hráčů: Sudý počet, optimálně 4 hráči
Druh Karet: Německé (32 karet), Francouzské (52-104 karet)
Doporučený věk: 6let +
Cíl hry: Mít v ruce Kent (4 karty stejné hodnoty), následně dát znamení spoluhráči aby ten mohl vykřiknout: "Kent". Popřípadě zachytit znamení protihráčů a jak první vykřiknout: "Stop Kent".

Karetní hra Kent

   Kent je karetní hra, která se u nás v minulosti těšila značné oblibě. Nevím jak je tomu v dnešní době, ale osobně mám na partičky Kentu jen ty nejlepší vzpomínky. Je to hra kde se dá taktizovat způsoby, které většina ostatních karetních her neumožňují.
   Původně hra Kent (anglicky Kemps) pochází pravděpodobně z Brazílie, ale našla si oblibu a variace po celé Evropě a Americe.
Kent pravidla hry
Kent- Rozdaná ruka
   Pokud máte chuť zahrát si partičku nebo dvě, potřebujete k tomu jen pár drobností. Zaprvé základní verze se hraje vždy v týmech o dvou osobách. To znamená, že ke hře je potřeba minimálně čtyř hráčů. Zadruhé, balíček hracích karet. Nezáleží na tom zda používáte prší karty (Německé), nebo žolíkové (Francouzské), protože vaším cílem je mít v ruce 4 karty stejné hodnoty. Samozřejmě je zjevné že karty německé jsou vhodnější pro menší počet hráčů a nebo rychlejší hru, díky nižšímu počtu karet. Dale se pojďme podívat jak se hra Kent hraje.

Pravidla hry kent

   Pravidla hry jsou jednoduchá. Před začátkem hry si každá dvojice spoluhráčů tajně domluví své znamení aby mohli druhému dát vědět, že v ruce drží Kent (4 karty stejné hodnoty). Znamení může být verbální (fráze apod.), nebo neverbální (poškrábání se, poklepání apod.). Dle pravidel je zakázáno komunikovat mimo hrací plochu, která je všem na očích. To znamená žádné kopání pod stolem a podobné snahy obejít pravidla.
   Na začátku každé hry se všem hráčům rozdá po čtyřech kartách a čtyři karty se položí lícem vzhůru doprostřed stolu. Následné se každý hráč rozhodne kterou čtveřici hodnot se pokusí zkompletovat. K rozhodování používá karty, které má v ruce a dostupné karty na stole. Jakmile jsou všichni hráči připraveni, rozdávající začne odpočet od tří. Na povel TEĎ se každý pokusí ze středu sebrat kartu, kterou potřebuje k sestavení Kentu nebo takovou jejíž sebráním má v úmyslu zabránit v jeho sestavení protihráčem (většinou o náhodě), nebo i takovou jejíž sebráním se snaží zmást protivníky.
Po sebrání karty, je potřeba jinou kartu odložit na stůl. Žádnému z hráčů nesmí v ruce zůstat více nebo méně než čtyři karty. Sbírání a odhazování karet pokračuje do té doby, než jsou všichni spokojeni. Následně se karty ve středu "spláchnou" a vyloží se čtyři karty nové. Takto hra pokračuje do té doby, než některý z hráčů drží v ruce Kent a dá domluvené znamení svému spoluhráči, který nahlas řekne: "Kent". Jakmile k tomu dojde, kolo hry končí, všichni ověří zda daný tým skutečně Kenta měl a pokud ano, tým si připíše 1 bod. Další možný průběh hry je pokud druhá dvojice tuší, že protihráči mají v ruce Kent, mohou říci: "Stop Kent" a pokud mají pravdu získává jejich tým 1 bod, pokud ne tak získává bod obviněný tým. Pokud mají Kent oba členové jednoho týmu tak stačí aby jeden z nich řekl: "Double Kent" (Dabl Kent) a získají 2 body.
   Hra se dá hrát podle domluvy na určený počet kol, nebo do dosažení daného počtu bodů.

Vítěz

Vítězí ten tým, který dosáhl cílového množství bodů, nebo po dovršení časového limitu má bodů nejvíce.


Varianty hry

   Některé verze hry umožňují jednomu týmu hádat znamení protihráčů, pokud ho správně uhodnout získávají navrch 1 bod a odhalený tým si jde domluvit znamení nové.
   Zábavným způsobem lze taktizovat i tak, že si tým domluví znamení falešné, aby tím potencionálně vynutit zbytečný "Stop Kent"

Příklady znamení

   Tato část článku je pouze pro inspiraci, každý tým si může dohodnout své znamení podle vlastního uvážení.
  • Mrknutí
  • Specifické držení karet (například pokud mám v ruce Kent budu karty držen oběma rukama)
  • Výměna karet mezi rukama
  • Zachrchlání (nápadné)
  • Protáhnout se specifickým způsobem
  • Začít používat slova začínající domluveným písmenem
  • Specifická jinak nenápadné fráze
A jsem si jistý, že sami přijdete na mnoho dalším i mnohem propracovanějších znamení. Pokud ano, napište do komentářů, vždy se rád přiučím.
  



4 komentáře:

  1. Děkuji za skvělé objasnění hry.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky dekuji. Jako znameni me napada napriklad silhani nebo strihani usima.
    P.S.: Jedine, co mi na clanku vadi, jsou pravopisne chyby.

    OdpovědětVymazat
  3. My jsme hrali kent bez domluveneho znameni, proste spoluhraci se museli jejak neverbalne domluvit a poznat, ze ten druhy jim dava najevo, ze ma kent. Je to mnohem zabavnejsi.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za zájem o naše stránky. V případě jakýchkoliv dotazů či připomínek, neváhejte napsat.