Žolíky - Pravidla


  • Počet Hráčů: 2 až 6 Hráčů
  • Druh Karet: Žolíkové = 2xFrancouzské (52 karet) + 4 x žolík
  • Doporučený věk: 8 let a více
  • Cíl hry: Po závěru hry být hráčem s největším počtem bodů




Karetní hra žolíky



Variace hry Rummy patřící do stejné rodiny jako Skládaný Žolík a Autobus.

Pravidla hry žolíky

Žolíky jsou hra pro 2 až 6 hráčů. Každému hráči se rozdá 14 karet a jednomu (předákovi) 15 karet. Zbytek karet tvoří tzv. Talón  . Předák zahajuje hru, pokud má možnost vyložit tak vyloží a poté jednu kartu odhodí a tím založí tzv. odkládací (odhazovací) balík. Další hráč v pořadí si lízne kartu z  talónu, v případě možnosti vyloží a poté zase jednu libovolnou kartu vyhodí na odkládací balík.
Vyložit lze postupky z minimálně tří karet složené střídavě z černé a červené barvy, nebo trojice a čtveřice karet stejné hodnoty, ale ne stejného znaku.


Žolík nahrazuje libovolnou kartu. V postupce žolík nemůže nahrazovat dvě po sobě jdoucí karty. Ve vyložené kombinace musí byt vždy alespoň o jednoho méně než ostatních karet (4 karty - jeden žolík, 5 karet - 2 žolíci apod.). 
 Hráč může přidávat další karty ke kartám dříve vyloženým a to bez ohledu na to kdo je vynesl.
 První výnos musí mít hodnotu alespoň 42 bodů a musí v něm být alespoň jedna čistá postupka (rozuměj bez žolíků)
Žolíky pravidla
Pravidla hry žolíky

Konec hry a Vítěz

Hru ukončí ten hráč který na stůl vyloží všechny karty kromě poslední kterou otočí rubem na odhazovací balík. Vítězem ke hráč, který po uzavření hry vyložil karty s největším součtem bodů.

Bodování karet žolík:

2 - 2 body
3 - 3 body
4 - 4 body
5 - 5 bodů
6 - 6 bodů
7 - 7 bodů
8 - 8 bodů
9 - 9 bodů
10 - 10 bodů
J - 10 bodů
Q - 10 bodů
K - 10 bodů
A - 11 bodů

14 komentářů:

  1. Celkem povedený design :) Nelíbí se mi ovšem ta horní část, jelikož už to působí přeplácaně a lacině...

    OdpovědětVymazat
  2. No mohlo by to rozhodne vypadat lip 1. vubec nevim co jeucel hry.Proste by to mohlo vypadat lip.....

    OdpovědětVymazat
  3. Informace o žolíkách

    Jde především o nehazardní hru , pod do něj nejsou zapojeny peníze a věci do sázky. Jde o společenskou hru a zároveň rodinnou.Žolíky jsou hra pro 2 až 6 hráčů. Každému hráči se rozdá 14 karet a jednomu (předákovi) 15 karet. Zbytek karet tvoří tzv. Talón . Předák zahajuje hru, pokud má možnost vyložit tak vyloží a poté jednu kartu odhodí a tím založí tzv. odkládací (odhazovací) balík. Další hráč v pořadí si lízne kartu z talónu, v případě možnosti vyloží a poté zase jednu libovolnou kartu vyhodí na odkládací balík.
    Vyložit lze postupky z minimálně tří karet složené střídavě z černé a červené barvy, nebo trojice a čtveřice karet stejné hodnoty, ale ne stejného znaku.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo je too fakt suuuprovaaa hra jooooo

    OdpovědětVymazat
  5. A kdyz to je A 2 3 tak A je za 1 a kdyz Q K A tak za 10

    OdpovědětVymazat
  6. My to hrajeme tak, že postupka musí tvoriť rovnakú farbu, čiže napríklad srdce (červeň), piky, možnosť vyložiť má len ten, kto dosiahne bodovú hodnotu minimálne 51, musí byt čistá postupka, počas hry potom može lubovolný hráč dokladať, ale len ten, čo je už vyložený, na konci sa zapisuje bodová hodnota kariet, co ostali ktorému hráčovi, žolík má 50 bodov ( ale pri vyložení nahradza kartu dannej hodnoty), kto sa nevyložil , píše sa mu paušálne 100 bodov,víťazovi sa odráta 10 bodov, ak niekto zavrie z ruky ( predtým nemal ešte nic vyložené) bodová hodnota sa zdvojnásobuje,víťazí ten, kto ma na konci najmenej bodov.

    OdpovědětVymazat
  7. Ešte dodávam, že A je preto 11, lebo môžme z neho urobiť postupku QKA - to je za 10 bodov, ale aj A23 čiže 123 ( 1 ) .

    OdpovědětVymazat
  8. Mňa by zaujímalo ak je vyložený terč s jokerom, ak je v strede je potrebné doložiť dve karty aby som si ho mohol vziať? Počul som že ak je vyložený na kraji, tak stačí jedna. Dik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím. Pokud je na stůl vyložena postupka, která obsahuje ve svém středu žolíka (jokera). Tak kdokoliv kdo má v ruce kartu, kterou daný žolík zastupuje jí může ve svém kole vyměnit a tím si žolíka přivlastnit k vlastnímu vykládání.

      Vymazat
  9. Chtěla bych se zepta jeslt je možné dát K A 1 ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tzv. Přesahující postupka není v oficiálních pravidlech žolíků povolena. Takže pokud se nechcete se spoluhráči hádat tak je dobré hrát podle ofiko pravidel. Pokud hrajete mezi přátely a domluvíte se před začátkem hry, že je možné takovouto postupku vyložit tak jen dobře pro vás.

      Vymazat
  10. Když si chci vzít kartu z balíčku, musím hnedka zavřít ,... anebo jen vylozit? Díky za odpovědi ��

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za zájem o naše stránky. V případě jakýchkoliv dotazů či připomínek, neváhejte napsat.